کد خبر: ۲۰۱۴۰
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۸

بیانیه کمیسیون اینترنت و انتقال داده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در حمایت از وزیر پیشنهادی ارتباطات | مشکلاتی که نیاز به پیگیری جدی دارند

کمیسیون اینترنت و انتقال داده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران طی بیانیه‌ای از عیسی زارع‌پور، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت کرد.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در این بیانیه آمده است: «با نگاه به برنامه اعلامی دکتر زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات و نظر به درک ایشان در خصوص چالش‌ها و راهبردهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیدواریم با راهبری همه جانبه در راستای توسعه صنعت قاطعانه اقدام کنند».

در ادامه تاکید شده است: «شایان ذکر است با توجه به تاکیدات ریاست محترم جمهور بر استفاده حداکثری از امکانات فضای مجازی و ضرورت حیاتی توسعه این فضا و توجه به ظرفیت‌های کشور که در حال حاضر با مشکلاتی از قبیل تحریم‌های گسترده، بیماری کرونا، تورم و ... مواجه است، دوراندیشی، چابکی و به روز بودن یکی از ضروریات صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات به حساب می‌آید که از این طریق بتوان از حقوق مشترکین دفاع کرده و بستر ارتباطی مناسب در اختیار ایشان قرار داد»

همچنین در این بیانیه ذکر شده است: «امید است در راستای اجرای بهتر و موثرتر اهداف وزیر محترم پیشنهادی اقداماتی از جمله: ارایه تسهیلات توسعه‌ای به شرکت‌های فعال در این حوزه، همکاری بیشتر شرکت‌های مسلط بر بازار با سایر بازیگران این صنعت، اصلاح و به روز رسانی مصوبات، اصلاح نظام تعرفه گذاری، همگرا کردن نهادهای تصمیم گیری در خصوص فضای مجازی در دستور کار قرار گیرد».

در این بیانیه از مشکلاتی که به پیگیری جدی نیاز دارند نیز یاد شده است: «با وجود پیگیری‌ها و اقدامات دولت قبلی با توجه به برنامه پنج ساله ششم توسعه، مسائل و مشکلات ذیل به طور کامل حل و فصل نشده و نیاز به پیگیری های جدی بعدی دارد:

تدوین نقشه راه اصلی (Master Plan) ارتباطی کشور و تمرکز بر سهم هر تکنولوژی در آینده پهن باند ثابت کشور و تمرکز بر رفع موانع سرمایه گذاری جهت رسیدن به سهم تعیین شده به ازای هر تکنولوژی.
انحصاری بودن برخی از زیرساخت‌های بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات و عدم امکان رقابت از سوی سایر شرکت‌ها

عدم همکاری لازم اپراتورهای مسلط بازا با سایر شرکت‌ها و در نتیجه عدم امکان سرویس‌دهی مناسب و افزایش نارضایتی مشترکین

تاخیر در بازنگری مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و بالطبع نامتناسب بودن تعرفه ها با شرایط بازار.
تصویب قوانین مشکل ساز از سوی مجلس شورای اسلامی (از جمله ممنوعیت تعدیل تعرفه های حوزه ارتباطات در بودجه سال 1400)

واگذاری فرکانس به حوزه ثابت به جهت توسعه و استمرار فعالیت شرکتهای ارتباطات ثابت.
ایجاد هم افزایی با سایر ارگانهای خدماتی مانند وزارت نیرو و شهرداری ها جهت تسهیل استفاده از زیرساختهای آنها در توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر تکنولوژی FTTX».

در آخر تاکید شده: «حسن توجه وزیر پیشنهادی به حقوق کاربران، تقویت و توسعه ارتباطات ثابت، توسعه دولت الکترونیک، انحصار زدایی، پیشبرد پروژه شبکه ملی اطلاعات و آگاه‌سازی جامعه در این خصوص و حمایت از کسب و کارهای صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان دهنده تفکر نوین بوده و می‌تواند آینده روشنی را برای این صنعت رقم بزند. ما دارندگان پروانه ارتباطات ثابت FCP و Servco ضمن حمایت از وزیر پیشنهادی، آماده هرگونه همکاری و همفکری در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های اعلامی ایشان هستیم».

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی